Kierownik
Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Klembowie
ogłasza
nabór na stanowisko:
ASYSTENTA
RODZINY
Forma
zatrudnienia:
umowa-zlecenie
Przewidywany
okres zatrudnienia:
od 01.05.2013r. do 31.07.2013r. (z możliwością kontynuowania
umowy w kolejnych okresach).
1.Wymagania
niezbędne:
a) posiadanie
obywatelstwa polskiego,
b)
korzystanie z pełni praw publicznych,
c) nieposzlakowana
opinia,
d) niekaralność za
przestępstwa popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwo
skarbowe,
e) posiadanie stanu
zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na określonym stanowisku,
f)
wykształcenie:
wyższe o kierunku
pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca
socjalna
lub
wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione szkoleniem
w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentowany co
najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną
lub
studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia
określony w drodze rozporządzenia Ministra właściwego do spraw
rodziny i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi
lub rodziną
lub
co najmniej wykształcenie średnie, szkolenie w zakresie pracy z
dziećmi lub rodziną i udokumentowany co najmniej 3 letni staż
pracy z dziećmi lub rodziną.
g)
kandydat/kandydatka nie jest i nie był/a pozbawiony/a władzy
rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jemu/jej zawieszona
ani ograniczona,
h)
kandydat/kandydatka wypełnia obowiązek alimentacyjny – w
przypadku gdy taki obowiązek został na niego/nią nałożony na
podstawie tytułu egzekucyjnego;
i)
kandydat/kandydatka nie był/a skazany/a prawomocnym wyrokiem za
umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
2.Wymagania
dodatkowe:
a) znajomość
obsługi komputera i programów biurowych,
b)
wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania
rodziny,
c)
umiejętność nawiązywania współpracy z jednostkami
i instytucjami pomocy społecznej,
d)
posiadanie własnego środka transportu,
e)znajomość
przepisów ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej i
innych aktów normatywnych związanych z pomocą społeczną
3.Preferowane
cechy osobowościowe kandydatów:
a)
odpowiedzialność, obowiązkowość, rzetelność,
b)
kreatywność, asertywność, komunikatywność,
c)
wykazywanie własnej inicjatywy,
d)
umiejętność współpracy w zespole,
g)
odporność na sytuacje stresowe,
h)
umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną.
4.
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
Do głównego
obowiązku asystenta rodziny należeć będzie wsparcie i aktywizacja
rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz kierowanie procesem
zmiany postaw życiowych członków rodziny.
Asystent rodziny
odpowiedzialny będzie za systematyczną indywidualną pracę z
rodzinami wskazanymi przez Ośrodek, udzielanie im kompleksowej
pomocy i wsparcia w wypełnianiu swoich zadań. W tym celu asystent
rodziny m.in. będzie:
współpracował
z instytucjami takimi jak szkoła, przedszkole, sąd, powiatowy
urząd pracy, urząd gminy, itp.,
pomagał w
wypełnianiu zadań opiekuńczo - wychowawczych,
pomagał i uczył
oszczędnego zarządzania budżetem domowym,
merytorycznie
pomagał w prowadzeniu gospodarstwa domowego,
pomagał w
rozwiązywaniu podstawowych problemów socjalnych rodziny, wspierał
jej aktywność społeczną,
motywował do
podnoszenia kwalifikacji zawodowych przez poszczególnych członków
rodziny.
Asystent
rodziny świadczyć będzie usługi w miejscu zamieszkania rodziny,
może również towarzyszyć rodzinie poza miejscem zamieszkania.
5.Wymagane
dokumenty:
CV
/życiorys/;
List
motywacyjny;
Kopie
dokumentów potwierdzających wykształcenie;
Kopie
dokumentów poświadczających posiadanie kwalifikacji zawodowych
(certyfikaty, uprawnienia, zaświadczenia o ukończeniu kursów i
szkoleń, dyplomy);
Kopie
świadectw pracy, ewentualnie referencje z zakładów pracy;
Oświadczenie
o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku
(w przypadku zatrudnienia zaświadczenie lekarza medycyny pracy
o braku przeciwwskazań do zatrudnienia na danym stanowisku pracy);
Oświadczenie
kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych;
Oświadczenie
o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie (w przypadku
zatrudnienia kandydat zostanie zobowiązany do dostarczenia
zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego;
Kopia dowodu
osobistego;
Inne
dokumenty potwierdzające zdobytą wiedzę, umiejętności i
kwalifikacje.
Uwaga
! List
motywacyjny i CV należy opatrzyć klauzulą:
“Oświadczam,
że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do
realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29
sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 1997
roku Nr 133, poz.833 z późn. zm.)”.
Uwaga!
W przypadku zatrudnienia kandydat zobowiązany będzie do
przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginały ww. dokumentów.
6.
Postępowanie rekrutacyjne:
Nabór zostanie
przeprowadzony w dwóch etapach postępowania rekrutacyjnego:
Etap
I. Weryfikacja ofert pod względem formalnym oraz dokonanie wstępnej
oceny merytorycznej.
Etap
II. Rozmowa kwalifikacyjna z wybranymi kandydatami w siedzibie
Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Klembowie, przy ul.
Gen.Fr.Żymirskiego 38 i dokonanie wyboru pracownika na jej
podstawie.
7.Termin i
sposób składania ofert:
Dokumenty
(w zamkniętej kopercie) należy składać osobiście w siedzibie
Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Klembowie lub pocztą na
adres:
Gminny
Ośrodek Pomocy Społecznej w Klembowie
ul.
Gen.Fr.Żymirskiego 38
05-205 Klembów
w
terminie do 17.04.2013r.
O
wynikach naboru, ewentualnej rozmowie kwalifikacyjnej, kandydaci
zostaną powiadomieni indywidualnie.
Kierownik
Gminnego Ośrodka
Pomocy Społecznej
w Klembowie
Tamara
Barańska
|