Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Klembowie ogłasza nabór na stanowisko: ASYSTENTA RODZINY
Forma zatrudnienia: umowa o pracę 1/2 etatu na czas określony od 01.03.2014r. do 31.08.2014r.
- Wymagania niezbędne:
- posiadanie obywatelstwa polskiego,
- korzystanie z pełni praw publicznych,
- nieposzlakowana opinia,
- niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na określonym stanowisku,
- wykształcenie:
- " wyższe o kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna
- " lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione szkoleniem w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną
- " lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony w drodze rozporządzenia Ministra właściwego do spraw rodziny i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną
- " lub co najmniej wykształcenie średnie, szkolenie w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentowany co najmniej 3 letni staż pracy z dziećmi lub rodziną.
- kandydat/kandydatka nie jest i nie był/a pozbawiony/a władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jemu/jej zawieszona ani ograniczona,
- kandydat/kandydatka wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek został na niego/nią nałożony na podstawie tytułu egzekucyjnego;
- kandydat/kandydatka nie był/a skazany/a prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Wymagania dodatkowe:
- znajomość obsługi komputera i programów biurowych,
- wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny,
- umiejętność nawiązywania współpracy z jednostkami i instytucjami pomocy społecznej,
- posiadanie własnego środka transportu,
- znajomość przepisów ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej i innych aktów normatywnych związanych z pomocą społeczną
- Preferowane cechy osobowościowe kandydatów:
- odpowiedzialność, obowiązkowość, rzetelność,
- kreatywność, asertywność, komunikatywność,
- wykazywanie własnej inicjatywy,
- umiejętność współpracy w zespole,
- odporność na sytuacje stresowe,
- umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną.
- Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
Asystent rodziny głównie prowadzi pracę z rodziną w miejscu jej zamieszkania. Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:
- opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;
- udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych i psychologicznych;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
- wspieranie aktywności społecznej rodzin;
- podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
- dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny;
- współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny.
- Wymagane dokumenty:
- CV /życiorys/;
- List motywacyjny;
- Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;
- Kopie dokumentów poświadczających posiadanie kwalifikacji zawodowych (certyfikaty, uprawnienia, zaświadczenia o ukończeniu kursów i szkoleń, dyplomy);
- Kopie świadectw pracy, ewentualnie referencje z zakładów pracy;
- Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku (w przypadku zatrudnienia zaświadczenie lekarza medycyny pracy o braku przeciwwskazań do zatrudnienia na danym stanowisku pracy);
- Oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych;
- Oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie (w przypadku zatrudnienia kandydat zostanie zobowiązany do dostarczenia zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego;
- Kopia dowodu osobistego;
- Inne dokumenty potwierdzające zdobytą wiedzę, umiejętności i kwalifikacje.
Uwaga ! List motywacyjny i CV należy opatrzyć klauzulą: "Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 1997 roku Nr 133, poz.833 z późn. zm.)". Uwaga! W przypadku zatrudnienia kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginały ww. dokumentów.
- Postępowanie rekrutacyjne: Nabór zostanie przeprowadzony w dwóch etapach postępowania rekrutacyjnego:
- Etap I. Weryfikacja ofert pod względem formalnym oraz dokonanie wstępnej oceny merytorycznej.
- Etap II. Rozmowa kwalifikacyjna z wybranymi kandydatami w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Klembowie, przy ul. Gen. Franciszka Żymirskiego 38 i dokonanie wyboru pracownika na jej podstawie.
- Termin i sposób składania ofert:
Dokumenty (w zamkniętej kopercie) należy składać osobiście w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Klembowie lub pocztą na adres:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Klembowie ul. Gen. Franciszka Żymirskiego 38 05-205 Klembów
w terminie do 17.02.2014r.
O wynikach naboru, ewentualnej rozmowie kwalifikacyjnej, kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie.
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Klembowie Tamara Barańska
|